Qbus ontwikkelt Webasto Service App

Recentelijk heeft Qbus voor Webasto de Service App ontwikkeld. Webasto is een wereldwijde partner in innovatieve systemen voor vrijwel alle producenten in de automotive industrie, Webasto is één van de 100 topleveranciers in deze industrie. 

De Webasto Service App is ontwikkeld om Webasto partners te ondersteunen bij het snel en eenvoudig registreren van producten. Daarnaast biedt het een eenvoudige manier om toegang te krijgen tot de benodigde installatie documentatie, handleidingen en video’s. Voor installatie van het Webasto product scant de installateur eenvoudig de QR of barcode op de verpakking en ziet direct welk product het betreft en welke zaken belangrijk zijn bij de installatie. 

Efficiency & foutenreductie in het registratieproces

Voor de efficiency, tijdwinst en foutenreductie in het registratieproces helpt de app, na de productinstallatie, om handmatige registratie acties van de installateur richting producent Webasto tot een minimum te beperken. Gebruikers van de app kunnen foto’s en andere belangrijke opmerkingen toevoegen en vervolgens wordt automatisch een PDF gecreëerd met de complete productregistratie. Deze kan vervolgens  worden verzonden naar de eindklant en/of Webasto partner.

 Met behulp van de Webasto Service app wordt de dienstverlening richting installateurs verhoogd, productregistratie vereenvoudigd en de FTR (First Time Right) tijdens installatie vergroot. Mede hierdoor wordt de klanttevredenheid naar een hoger niveau gebracht

service app

 

Vergroten “First Time Right” & verhogen klanttevredenheid

Voor de Webasto laadoplossingen is het mogelijk om via de app de omgeving via de camera van de smartphone te filmen en het product (de laadpaal in dit geval) in je eigen omgeving te zien en ervaren (Augmented Reality). Hierdoor is het mogelijk dat de Webasto partner voor de plaatsing de eindklant nog beter kan ondersteunen en informeren. Met de geïntegreerde Machine Learning technologie is de app voorzien van een functie die de installateur “real-life” ondersteunt om te controleren of het product (de laadpaal) goed is aangesloten. Indien ondersteuning gewenst is kan de installateur via de slimme chatfunctie in de app antwoorden krijgen op vragen rondom de installatie.

De app is beschikbaar in 12 talen en Europees uitgerold bij verschillende Webasto partners. Via de welbekende app-stores is de app te installeren voor zowel iOS als Android devices. Voor meer informatie lees het volledige persbericht op: https://www.webasto-group.com/en/press/press-releases/press-release/webastos-service-app-accelerates-product-installation-and-registration/

Meer weten?

Wilt u meer weten over de toegevoegde waarde van een Service App voor uw productregistratie en/of garantie proces. Of wilt u de First Time Right en klanttevredenheid verhogen? Neem dan contact op met Qbus via info@qbus-ict.nl